Ingen Rallylydnad för oss..

Nej, det blev ingen rallylydnad för oss. Det var tyvärr fullt, det verkar vara väldigt populärt. Vi tänkte gå på rallylydnad på Pudelklubben med intstruktören Eva Gille som vi tycker är en jättebra instruktör. Hon skulle då se om de skulle ha en till Rallylydnads kurs men  tyvärr blev det inte så. Vi var också rätt sent ute att anmäla oss för först tänkte vi gå på Tävlingsagility men där var det också fullt. Men vi får se om vi kommer med nästa gång.

Om ni inte vet vad Rallylydnad är så kan jag säga att det inte är något som ska gå fort utan det betyder att man leder hunden genom de olika stationerna som en kartläsare.
Det är en blandning av Agility, Lydnad och Freestyle kan man säga. När man tränar eller tävlar Rallylydnad så följer man skyltar som det står saker som man ska göra med hunden.

Här tränar Harry Rallylydnad på Pudellägret i år.


Kommentarer
Postat av: Maria

Rallylydnad är skoj, jag och salukin har gått två kurser =)I höst blir det agilitykurs!



Pudlar verkar vara så trevliga och positiva hundar! Jag tror egentligen att storpudeln skulle passa mig bättre men eftersom jag redan har en stor hund så har jag tittat lite på den mer praktiska storleken mellanpudel också. Får se om det blir en valp till nästa sommar kanske!

2008-08-17 @ 15:30:51
URL: http://systerysters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0